Keresztúr Piac névjegy

Címkék

Milyen egy jó apróhirdetés?

2012.04.11. 14:06 Keresztúr Piac

Hatékony apróhirdetés? Hogyan?

Kezdeném a klasszikus apróhirdetésekkel amit újságokban adunk fel. Az újság szerkesztője a feladott hirdetésünket elhelyezi  a megfelelő kategóriába, és az valahol a többi között megjelenik. Ugye nem mindegy hanyadik lesz? Amikor a kezedbe fogod az újságot és elkezded nézni az autó hirdetéseket, az első néhányon átfutsz, azután a  vége felé már kezded unni. Esetleg ha vannak típusok, szín, teljesítmény szerint kategorizálva akkor a legérdekesebbeket átnézed. Másként maradna a "Valahogy kéne szólni a szerkesztőnek, hogy a miénket tegye előre" gondolat. De ha mindenki szólna, hogy az Ő apróhirdetése kerüljön előre, mit csinálna a szerkesztő?

A kalsszikus apróhirdetési formáknál is szeretnénk valahogy elérni, hogy a miénket minden képpen nézzék meg az olvasók. Erre a következő trükköket szoktuk alkalmazni.

  • vastag betüket használunk
  • az egész hirdetést bekeretezzük
  • színes hirdetést adunk fel
  • aláhuzzuk a szöveget
  • döntött betűkkel írunk

Ezek mind jó trükkök arra, hogy a feladott hirdetést minél többen elolvassák.

De mi a helyzet az online apróhirdetési felületekkel?

Az interneten feladott hirdetések a karakterek formázásán kívül még több lehetőséget nyújtanak. Fontos, hogy a lehetőségeket teljes mértékben használjuk ki, mert az online apróhirdetések nem csak direkt hozzhatnak látogatót, vásárlót hanem másodlagos vagy harmadlagos csatornán keresztül is.

Először maradjunk a direkt látogatónál. Tételezzük fel, hogy egy használt kerékpárt szeretnél vásárolni. Használt termékeket az emberek apróhirdetési felületeken árulnak. Senki nem nyit egy webáruházat azért mert egy biciklit szeretne aladni. Tehát fogjuk a Google-t és annak használatával beírjuk "apróhirdetések" A listából aztán kiválasztjuk a számunkra szinpatikus apróhirdetési felületet.

Próbáljunk olyan hirdetési felületet keresni amin lehetőleg előzetes regisztráció nélkül ingyenesen tudunk feladni apróhirdetést. A hirdetés felvitelénél ügyeljünk, hogy a lehető legtöbb mezőt, érthetően, és pontosan töltsük ki! De talán a legfontosabb a cím.

Milyen címet válasszunk az apróhirdetés feladásánál?

  • tartalmazza a termék/szolgáltatás nevét
  • a termék/szolgáltatás legfontosabb jelemzőét

Egy kicsit visszatérünk a kerékpárra. A te elképzelésed egy egyszerű, városi kerékpár, néha a közértbe szeretnél menni vásárolni, nem kell semmi extra, csak megbízható legyen és női.

Ha beírod majd az apróhirdetések között hogy "bicikli", akkor lehetséges, hogy 250 kerékpár közül kell majd választanod, és olyan bicikliket is megnézel ami semmi képen nem jön szóba. Ezért a keresési feltételeket szűkíteni fogod "női kerékpár" -ra. De ebből is lesz olyan ami nincsen a potenciális vásárlás szándékába. Még inkább szűkíted a keresést és már ezt írod be "olcsó női városi kerékpár" Erre már csak 5-10 találat lesz ami közül könnyebb lesz választani.

Fontos tehát, hogy egy kicsit a vevő szemszögéből nézzük a dolgot. Ha szeretnénk eladni valami akkor arra jellemző adatokat adjunk meg.

A kép jelentősége az apróhirdetésnél

Apróhirdetés kép nélkül feladni nagy hiba. Képzeljenek el egy olyan áruházat ahol a termékek mindegyike egyforma fehér dobozba lennének, és csak egyforma betűtípussal, betűmérettel lennének ráírva az összetevők és a gyártók. Ha hiszi ha nem, a vásárlás ott dől el, hogy az adott terméket a vevő egyáltalán megnézi-e. Ugyanis ha nem nézi meg akkor nem is fogja megvenni. Ezért fontos a kép. Igyekezzünk jó minőségű képeket feltölteni az apróhirdetésünkhöz.

Az apróhirdetés leírása

Az apróhirdetés leírásába már bármit betehetünk. Adjunk bő információt a termékről. Írjuk le pontosan mi mire használtuk, hogy kinek ajánljuk, mik a legfőbb tulajdonságai.

A feladott termék/szolgáltatás ára

Ez egy nehéz dolog. Nem is szeretnék konkrét tanácsokat adni, inkább csak egy pár megfontolandó dolgot. A használt termék ára mindig alacsonyabb az újnál. Még akkor is ha csak 1 napig használtuk. És sajnos nem lineáris az összefüggés. Vettem egy biciklit ma 45.000 Ft-ért, de valamiért azt holnap eladnám akkor ne akarjak érte 44.000 Ft-t kérni. Hiszen én már nem tudok áfás számlát adni mint az üzlet. Tehát a legmagasabb összeg amit kérhetnék érte 35.000 Ft. De ez akkor még mindig egy használt bicikli.

Ha nagyon olcsón adnám az gyanús. 5.000 Ft-ért ha tényleg odaadnám akkor a leírásba feltétlenül tüntessünk fel minden adatot, információt, hogy megnyugtassuk a vásárlót arról, hogy nem lopott, hogy nincsen rejtett hibája.

Összefoglalva azt javaslom, nézzük meg a termék új árát, és ha van hasonló használt termék azzal vessük össze. Ha szeretnénk hamarabb túladni az árun adjunk alacsonyabb árat a hasonló termékeknél.

Elérhetőség

Az egyik legfontosabb dolog. Ugyanis itt bukhat el az egész. Egy rosszul beírt telefonszám, egy elgépelt e-mailcím meghíusíthatja az üzletet. 

Nem direkt vásárló

Bizonyára észrevette már Ön is, hogy a különböző üzlethálózatokba sétálva nem csak azok a termékek kerülnek a kosárba, amit előzőleg otthon a bevásárló listára sikerült felírni. Ugyan az interneten való vásárlás még egy kicsit gyerekcipőbe jár, de a szolgáltatások, és az áruk ugyan úgy jönnek velünk szembe mint a bevásárlóközpontokban. Már biztos magával is előfordult hogy keresett valamit az interneten és közben 3 olyan dolgot is elkezdett nézni ami előzőleg nem is foglalkoztatta. A nem direkt vásárló is ezt csinálja. Felmegy az internetre mert keres valamit. Aztán egyszer csak lát egy hirdetést, ami felkelti az érdeklődését. Meglátogatja az oldalt ahol szembe jön vele az Ön álltal feladott jó állapotban lévő kerékpárja, és eszébe jut milyen jó is lenne néha kicsit biciklizni. Lehet, hogy azt gondolja ennek az esélye igen kicsi, mégis a legtöbb internetező eredeti céljától sokszor eltérve/eltévedve köt ki olyan portálokon amit nem is állt szándékába megnézni.

Facebook és apróhirdetés

Ha Ön regisztrált tagja a Facebook csoportnak akkor az apróhirdetés feladása után érdemes azt a közösségi portálokon is megosztani. Ha csak közvetlen ismerősei nézi meg a hirdetést akkor is lehet akár 2-300 ember között a potenciális vevő. Ekkora nézettséget  másként hetekbe kerül elérni.

Mikor adjunk fel apróhirdetést?

Mint mindennek ennek is megvan a szezonja.

Először is figyeljünk az ünnepekre. Karácsony körüli vásárlási lázban szinte minden eladható. Ilyenkor a legnagyobb a kereslet. Használjuk ki. Ebben az időszakban - néhány kivétellel szembe (bontott tégla) - szinte bármi eladható. De mint a bontott téglának másnak is van szezonja. Szánkót, karácsonyfadíszt, télikabátot, hóekét télen, biciklit, fűnyírót, vetőmagot,  tavasszal tudunk a legjobb eséllyel eladni.

Szólj hozzá!

Címkék: google hirdetés apróhirdetés aprohirdetés

A bejegyzés trackback címe:

https://kereszturpiac.blog.hu/api/trackback/id/tr654382927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása